donderdag 13 maart 2014

Herhaling

Ik lees net het laatste bericht dat ik heb gepost en ik besef dat ik dit vandaag woord voor woord kan herhalen. Dat is namelijk 1 van de problemen. Jij onthoudt dingen, als je ze al onthoudt, per specifieke situatie. Jij doet iets wat stom is en jij voelt je volledig in je recht omdat iemand niet op de volgens jouw juiste manier, reageert.

Het gaat niet om de reactie van een vreemde. Jouw gedrag is fout. Punt. Dat is waar de discussie ophoudt want alle reactie die er kwam op JOUW gedrag kwam omdat JOUW gedrag fout is.

Jij pikt dit zelfde gedrag van jouw kinderen ook niet, waarom mag jij het wel? Waarom mag jij je zo verontwaardigd voelen over het gedrag van een vreemde terwijl jij fout zat?

Iedere keer als ik jou wijs op het feit dat onze relatie is gebaseerd op jouw leugens, zeg je dat je het niet zo hebt bedoelt. Iedere keer dat ik jouw een voorbeeld geef van het feit dat de opvoeding van onze kinderen alleen voor mijn rekening komt, zeg je dat je weet wat je belooft hebt en dat komt allemaal wel als je zelf snapt waarom je bepaalde dingen doet.

Ik ben moe. Ik kan geen begrip meer opbrengen voor jouw leugens, jouw lege beloftes en bovenal nog eens te moeten luisteren hoe je een wildvreemde op zijn nummer hebt gezet voor jouw fout.

Als jij ook maar iets gaf om iemand in je eigen gezin dan liet je ons niet lijden. Dan hield je niemand aan het lijntje omdat jij vindt dat je minstens 30 jaar moet krijgen om je beloftes waar te maken. Jouw gedrag van vandaag en om eerlijk te zijn, jouw gedrag van bijna iedere dag, laat zien dat jij nog steeds niet in staat bent om de verantwoording van je eigen fouten op je te nemen. Laat staat een fatsoenlijke echtgenoot of vader te zijn. De beloftes zijn er al 20 jaar maar het gedrag nog steeds niet.

Probeer nu eens voor de eerste en enige keer in je leven een volwassen beslissing te nemen: Gedraag je zoals je dat hoort te doen als man, echtgenoot en vader of laat ons met rust. Niemand in dit gezin heeft iets aan jouw 'goede bedoelingen' zolang je gedrag gewoon kut is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen