zondag 23 maart 2014

Ego

Ieder gesprek dezelfde antwoorden en dezelfde uitkomst. Niet omdat ik niet alles onder de zon geprobeerd heb maar omdat jij geen millimeter toegeeft. Jouw antwoorden passen zich aan, aan de manier waarop ik kies een onderwerp aan te snijden maar het resultaat is altijd hetzelfde: Geen oplossing.

Ik heb 2 jaar bij een psychiater de ogen uit mijn hoofd zitten huilen alleen om er achter te komen dat ik me door jouw voor de gek liet houden. Ik kan niet begrijpen dat je na 20 jaar van deze ellende nog steeds denkt dat het genoeg is om te zeggen dat het niet je bedoeling was om mijn leven te ruïneren.

Wie denk je nou dat je bent?! Je weet ondertussen dat ik me niet meer voor de gek laat houden en je weet ondertussen ook dat ik geen genoegen meer neem met minder dan je mij belooft hebt, ik ben nog liever de rest van mijn leven alleen. En NOG veranderd er niets aan jouw gedrag en jouw antwoorden.

Wat moet er gebeuren voor je inziet wat je doet? Wanneer zie je in dat het jouw gedrag is dat iedereen uit jouw leven jaagt? Je bent niet lief, aardig, grappig, zorgzaam of liefdevol. Maar iedereen moet zich maar wel aan jouw aanpassen?!

Je bent je geloofwaardigheid ook al lang geleden verloren. Je belooft mij een leven waarin je mijn liefdevolle echtgenoot bent en ik moet maar genoegen nemen met jouw gokverslaafde, comazuipende, overspelige voorkomen dat niet eens voor zijn eigen kinderen wil zorgen maar ook niet genoeg wil verdienen zodat het een optie is om mij daar verantwoordelijk voor te maken.

Het enige wat je nu nog tegen mij zou kunnen zeggen om mij te doen geloven dat je ook maar iets van gevoel in je donder hebt is dat je vertrekt omdat je mij niet langer wil laten lijden. Maar zelfs dat kan je niet. Je bent al 20 jaar lang bezig met mij uit te leggen waarom jij je niet kan houden aan de afspraken die je met mij hebt gemaakt en je probeert me ook continue uit te leggen dat het allemaal niet je bedoeling was.

Snap je dan na al die jaren nog steeds niet dat je laat zien dat je niets om mij geeft? Je belooft maar maakt niet waar, dat is het gedrag van iemand die geen gevoelens heeft voor anderen. Ik vertel je hoeveel pijn je mij doet en je verwacht dat ik gewoon bij je blijf ondanks dat er niets veranderd. Je geeft niets om anderen. Je verteld me dat neuken de enige manier is om je liefde te laten zien? Echt? Dat klinkt van niemand geloofwaardig maar al helemaal niet van een kerel die er maar op los neukt, wat voor relatie hij ook heeft.

Ik weet niet meer wat ik moet zeggen of doen, ik heb tenslotte alles geprobeerd. Ik heb geprobeerd logisch na te denken maar dat hielp niet. Ik heb geprobeerd al jouw eisen en suggesties te volgen maar daar door belandde ik bij een psychiater en gebruik ik zolang jij in mijn leven bent medicijnen. Ik heb geprobeerd jou te helpen en jou opties te geven ook al was dat mijn taak niet. Maar ook dat liep op niets uit. Ik heb geen hoop meer voor jou, ik zie geen andere optie voor jou dan dat je eenzaam en moederziel alleen dood gaat omdat niemand je WIL kennen. Er zitten namelijk geen voordelen aan jouw kennen. Je tolereert geen hulp en leven met jouw mag alleen volgens jouw regels.

hoeveel mensen op deze aarde denk je dat er graag hun leven zouden op willen geven alleen maar om in jouw leven te mogen zijn?
Dat klopt. Geen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen