vrijdag 28 februari 2014

éérichtingverkeer

Schat, ik ben doodvermoeid van deze zogenaamde relatie. Ik weet het, een deel is mijn probleem. Ik heb in de loop van de jaren een eigen persoonlijkheid ontwikkeld en dat is nieuw. In elke vorige relatie heb ik aangehaakt aan de kar van mijn partner omdat ik geen eigen identiteit had en er toch graag één wilde. Ondanks mijn leven met jou is het me toch gelukt een eigen smaak en eigen mening te ontwikkelen en dat is op dit moment een groot probleem.

Elke discussie is een nutteloze strijd want er is in jouw hoofd altijd maar één van ons die gelijk heeft en dat ben jij. Alles wat ik zeg kan jij weerleggen. Er klopt helemaal niets van in de echte wereld maar dat maakt voor jou niet uit. Als ik jou mijn mening geef zijn er twee paden die jij in kunt slaan; pad 1 verteld mij dat jij het allemaal niet verkeerd bedoelt, dat in jou hoofd alles goed bedoelt is ook al kan ik en de rest van de wereld daar niets van zien en dat ik maar begrip moet hebben dat het iets is waar jij aan werkt.
Pad 2 gaat een heel andere richting op en is favoriet onder peuters die hun zin niet krijgen. Ik gebruik een woord of zin die jou niet aanstaat en de complete discussie wordt een halt toegeroepen tot jij zegt dat het gesprek lang genoeg heeft geduurd of tot ik toegeef dat ik die woorden of zin niet had mogen gebruiken in het gesprek. Wat denk je zelf. Ik heb twee kinderen groot gebracht, ik ben niet te intimideren door peuterpraktijken.

Geen enkele keer hoor ik een verontschuldiging of ook maar een erkenning voor de dingen die ik voel of de dingen die mij daadwerkelijk pijn gedaan hebben. Nooit. Ik mag alleen maar luisteren naar de redenen die jij hebt voor het niet nakomen van jouw beloften. En op bijna alles krijg ik als antwoord dat iets niet jouw bedoeling was en dat ik maar genoegen moet nemen met het feit dat jouw intenties altijd goed zijn. Geen excuses, geen spijt, geen sorry, geen verontschuldiging. Alleen maar de eis voor begrip voor JOUW mening, JOUW ideeën en JOUW bedoelingen.

Geen medeleven, alleen maar redenen. Geen begrip, alleen maar excuses.

Geen liefde, alleen maar leegte.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen